poniedziałek, 31 marca 2014

Cheesy corn muffins

Chyba za często zaczynam posty słowem UWIELBIAM, ale 
i tym razem muszę go użyć, ponieważ uwielbiam próbować 
robić rzeczy które goszczą dość rzadko na naszych stołach. 

Miało być coś śniadaniowego i jest :) 

Muffinki w całkiem innym wydaniu, bo na słono z dodatkiem sera i kukurydzy. 
Smakują cudownie, szczególnie na śniadanie.
Można je przekroić w pół, posmarować masełkiem i zjeść z plasterkiem szynki,
 mój brat je muffinki z keczupem, a ja zjadam je bez żadnych dodatków. 
Zapraszam do wypróbowania. Przepis jak zwykle bardzo prosty i mało kaloryczny. Pochodzi z amerykańskiej książki kucharskiej w która zaopatrzyłam się rok temu. 




Cheesy corn muffins 


Składniki:

1 szklanka mąki kukurydzianej
1 szklanka mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
100 g masła (roztopionego)
80 g cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka ostrej papryczki
2 jajka 
200 g kukurydzy
300 g sera żółtego (startego)
mały kępek zielonej pietruszki








Zaczynamy:


Suche składniki mieszamy razem w jednej dużej misce. 






W osobnej misce mieszamy mleko, jajka oraz roztopione masło na gładką masę.






Powstałą mieszaninę wlewamy do składników suchych.
Dodajemy pokrojona pietruszkę, kukurydze 
i starty żółty ser, a następnie wszystko mieszamy.






Gotową masę przekładamy do foremek na babeczki (jeśli nie mamy silikonowych wystarczy posmarować metalową formę tłuszczem i oprószyć bułką tartą)
Gdy foremki już są pełne, posypujemy muffinki jeszcze odrobiną sera. 
Pieczemy w 180*C przez około 20-25 minut, aby były złociste.











SMACZNEGO !!!






Zapraszam do polubienia funpage'a !








5 komentarzy:

  1. Przepis mało kaloryczny? Raczej nie, ale jak zwykle pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis pochodzi z książki kucharskiej ( z dietetycznymi przepisami), "Wszystko poniżej 300 kalorii"... :) Niestety jak się zje wszystkie 12 to już nie jest tak mało kalorycznie, a w moim przypadku zawsze tak jest :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale kto się tym przejmuje! Najważniejsze, że jest przepyszne, ludziom smakuje, a Ty spełniasz swoje pasje, realizujesz się i idziesz jak burza! O to właśnie chodzi! Żeby czerpać radość z tego co się robi! Gratuluję Ci bardzo! I życzę sukcesów i większego rozgłosu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy nie uważasz, że 80 g cukru to trochę za dużo? Skorzystałam z tego przepisu, ale muffiny wyszły tak słodkie, że niestety smak gryzł się z cukrem :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja rodzina zajada się bardzo muffinkami z tego przepisu. :) Ten przepis nie był tworzony przeze mnie, a wynalazłam go w książce z przepisami dietetycznymi. Pozmieniałam dodatki według mojego podniebienia. I wyszły cheese corn muffins ! :)
      Spróbuj zrobić z mniejsza ilośćią cukru może bedą jeszcze bardziej cudowne! Ja też spróbuje. :)

      Usuń