niedziela, 4 sierpnia 2013

Pierożki z borówkami





Nigdy nie zapomnę tych wakacji... A jeszcze niecały miesiąc przed nami. 
Teraz już tylko spontaniczne wyjazdy i oczywiście kuchnia. 
Myślami wciąż jestem w Texasie więc dodam jeszcze trochę zdjęć z ostatnich dni w Garland. 








Taki wygodny outfit na shopping. 

Wygodna biała bluzka na szelkach Szafa mamy
Spodenki   Forever 21 
Torebka  A. Kowalczyk
Zwykłe białe trampki  Hala Targowa
Okulary  H&M











No i odpoczynek w basenie...







Powspominałam, a teraz czas na trochę kuchni.  Wczoraj zrobiliśmy w domu pierwszego grilla. Wpadła też pewna (kontuzjowana) Rakieta i aby ją troszkę wykorzystać, 
zagoniłam ją do kuchni. 
Ogromna ilość borówek sprawiła, że nasz brzuszek zaczął wołać o pierogi. 
No i się zaczęło.
Przyznaję, że to mój pierwszy raz... Jeszcze nigdy bez pomocy babci nie robiłam tego specjału.  Ale zapewniam wyszło na prawdę pysznie ! 


Pierożki z borówkami. 

Składniki na 2 porcje pierogów:

250 g mąki
1/2 szklanki wody
Borówki 
Cukier


Zaczynamy : 

Mąkę wysypujemy na blat, dodajemy wodę. Ciasto będzie się bardzo kleić ale z czasem zacznie ładnie odchodzić od palców i zrobi się pulchne.
W każdej chwili możemy dodać trochę mąki, ale pamiętajmy żeby nie przesadzić. '


  
Powstałe ciasto rozwałkowujemy na cienkie placki. 
Wykrawamy szklanką kółeczka. Nakładamy borówki i posypujemy cukrem. 
Ja dodatkowo moczyłam brzegi kółek wodą aby pierogi łatwiej się sklejały. 




Rakieta oprócz pomocy technicznej chciała bardzo zrobić swoich parę pierożków !


Pierożki najlepiej przykryć ścierka aby nie wyschły.


Gdy wykorzystamy całe ciasto wrzucamy na gotującą się wodę ( z dodatkiem soli) 
i gotujemy kilka minut aż pojawią się na wierzchu wody. 



Pierożki posypujemy cukrem, dodajemy śmietanę  i zajadamy ! 



SMACZNEGO !!! 




Szczególne podziękowania za pomoc dla Artura Hryszko !!!! 

GOGOROCKET ! <3  

2 komentarze: