wtorek, 17 września 2013

Bananowe muffinki

Odkąd zaczęła się szkoła, nie potrafię się zmobilizować i zacząć porządnie uczyć. Ciągle mam milion innych rzeczy do roboty. A to paznokcie pomaluje, a to nagle jestem głodna,  albo przeglądam jakieś fora na internecie... no i oczywiście wychodzę mimo, że czeka na mnie moja ukochana matematyka, geografia i angielski.

W domu jestem tylko w weekendy i zamiast się uczyć, korzystam z misek, lodówki i piekarnika, albo czytam moje ukochane książki.







LEŃ LEŃ LEŃ i jeszcze raz LEŃ! 
To moje nowe imię. 



Dwa tygodnie temu miałam też okazję pobawić się w aktorkę. 
W związku z ogólnopolskim dniem czytania dzieł Fredry, wystąpiliśmy na naszym 
sanockim Rynku Galicyjskim. 




Stroje, które nosiłyśmy były wyjątkowo ciężkie i bardzo grube, ale dzięki temu, a także całej scenerii, czuliśmy się wszyscy jak w tamtych czasach.



***


Nadszedł czas na :


BANANOWE MUFFINKI 


Składniki:

1 kostka masła
2 jajka
2 szklanki mąki
2 szklanki pokrojonej (deserowej) czekolady
1/4 szklanki mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia


3 dojrzałe banany
kilka kropelek aromatu waniliowego
3/4 szklanki brązowego cukru



Zaczynamy:
Mąkę przesiewamy przez sitko razem z proszkiem do pieczenia.



Dodajemy wszystkie składniki, oprócz bananów i czekolady. 
MIKSU MIKSU MIKSU




 Banany obieramy i kroimy w małe kawałki.



Wrzucamy do miski i dusimy dusicielem.


Dodajemy do masy wraz z czekoladą i mieszamy.



Ja w tym momencie nie potrafię powstrzymać się od próbowania masy.
Nakładamy do foremek na babeczki i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200*C na 15-20 minut.



Gdy babeczki są już złociste, wyciągamy je i odstawiamy do wystygnięcia.



Ja dodatkowo rozpuściłam czekoladę i polałam muffinki.


Starłam też białą czekoladę...


Po prostu nie mogłam się oprzeć.





Gdy ozdobicie muffinki czymś, na co macie ochotę, możecie w końcu wszystko schrupać ! 






SMACZNEGO !!!










5 komentarzy:

  1. Jejkuujejku! Uwielbiam to! Prosze dodawaj wiecej takich słodkości! Uwielbiam jak jestes temu oddana! Prosze nie przestawaj! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostań moją żoną będziesz mi gotować a ja za to będę Cię bardzo kochał :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przeapetycznie!! A ja kocham wszystkie bananowe wypieki... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. myślisz że udałby się bez jajek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, ale myślę, że gdybyś dodała może troszkę mleka :) Żeby konsystencja była podobna :) Może by się udało. Niestety nigdy nie robiłam nic bez jajek... Ale muszę w takim razie spróbować :) Kiedyś widziałam parę przepisów na ciastka i muffiny bez jajek i w sumie niczym się nie różniły. Czasem tylko zamiast masła jest mleko. Ja zawsze używam masła ze względu na jego smak :)

      POZDRAWIAM :*

      Usuń