niedziela, 18 stycznia 2015

Pomysł na wieczór we dwoje czyli Szybka przekąska i aromatyczne Grzane wino

Pomysł na wieczór we dwoje czyli Szybka przekąska i aromatyczne Grzane wino





Kochani, zaczęłam współpracę z Panną Joanną, zapaloną studentką psychologii, która założyła swój przewodnik miłosny pt. Podróż We Dwoje. Na jej stronie internetowej co jakiś czas będą pojawiać się moje przepisy i pomysły na tematyczne dania. 
Więcej o Pannie Joannie dowiedzieć możecie się w zakładce WSPÓŁPRACA <-- KLIK  

***

Ten post zobaczyć możecie również w przewodniku miłosnym Joanny 



Kominek, świece, dobry film czy romantyczna muzyka, nasz ukochany/a, aromatyczne domowe grzane wino oraz pyszna, prosta i szybka przekąska. Obraz jak z filmu? Otóż nie Kochani! Każdy z nas może zorganizować taki relaksujący wieczór dla siebie i dla osoby, którą kocha.....

Wystarczy poświęcić 5 minut na przygotowanie przekąski. Wsadzić ją do pieca na 15 minut, a w czasie jej pieczenia przygotować pysznego i aromatycznego grzańca, 

który fantastycznie rozpali Was i Wasze zmysły ;)


 Mam nadzieję, że dzięki tym przepisom Wasz wspólny wieczór będzie tak cudowny, że będziecie chcieli powtarzać go częściej. A może nawet stanie się Waszą cotygodniową tradycją?
Do dzieła!
Dzisiaj przygotowałam dla Was przepis na szybką i prostą przekąskę oraz przepis na aromatycznego grzańca.

Na oba przepisy będziecie musieli poświęcić tylko 20 minut.





Paluchy z serem i słodką papryczką

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
10 dag sera żółtego w kawałku (dobrze topiącego się)
Słodka papryczka mielona

Wykonanie:
Ciasto francuskie rozwijamy na blacie i smarujemy rozbełtanym jajkiem.
Posypujemy słodką papryczką i startym serem po czym dociskamy wszystko rękoma do ciasta.
Ciasto francuskie kroimy w paseczki szerokości 1,5 cm i zabieramy się za zwijanie.
Wersja 1
Łapiemy za oba końce i skręcamy w przeciwnym kierunku.
Wersja 2
Łapiemy za jeden koniec i drugą ręką skręcamy pasek w jedną stronę,
 aż powstanie cały skręcony paluszek.


Tak przygotowane paseczki układamy równolegle na blaszce wyłożonej 
papierem do pieczenia w małych odstępach, ale nie za blisko siebie.
Pieczemy w nagrzanym do 190*C piekarniku przez 15 minut doglądając paluchy. 
Najsmaczniejsze są gdy ich kolor jest złoty.


Przepis na domowe grzane wino

Składniki:
1 butelka czerwonego wina 
( ja używam zawsze pół-wytrawnego, ale możecie użyć słodkiego i wtedy nie dodaje się już cukru)
1 pomarańcza
1 laska cynamonu lub 1 łyżeczka cynamonu mielonego
½ szklanki cukru


Wykonanie:
Pomarańcze dokładnie myjemy i kroimy w plastry, możemy je dodatkowo przekroić na pół. Wino wlewamy do garna, dodajemy cukier, cynamon, goździki oraz pokrojone pomarańcze. Wszystko podgrzewamy na małym ogniu przez około 10/15 minut, aby wino przeszło zapachami i smakami. 
Nie doprowadzamy do wrzenia!




Mam nadzieję, że skusicie się na taki pomysł!
 Więcej dowiedzieć mozecie się oczywiście u specjalistki w tym fachu ! 






12 komentarzy:

  1. ja do grzanca robie sama przyprawe z : cynamonu gałki muszkatołowej, imbiru i cukru waniinowego, to dodaje do podgrzewajacego sie wina wraz z gozdzikami i pomarancza, pycha, spróbuj! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a co cwiczysz ze jestes taka chudziutka ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakochaj się ! :) a to co robie, to po prostu przestałam w końcu się odchudzać i przejmować wszystkim, sama nie wiem jak to się dzieje :)

      Usuń
    2. i nic niby nie cwiczysz?

      Usuń
    3. Dużo sprzątam, a nasz dom rodzinny jest dosyć duży także, poodkurzanie i pomycie podług zajmie dużo ponad 30/40 minut ...Często z muzyką sprawia, że pot ,,leje się ze mnie'' :)
      A wczoraj byłam pierwszy raz na siłowni od 3 miesięcy, taty karnet już pół miesiąca jest nieużywany, więc szkoda, żeby się marnował, on biedny nie może znaleźć motywacji :) Z resztą, aktywny tryb życia to przecież zdrowy tryb życia. Ja nie uważam ze jestem jakas hiper chuda, absolutnie nie uważam też , że mam nadwage czy jestem grubaskiem zwyczajnie akceptuje siebie i ciesze się z tego co mam. Uważam też, że zdrowe odżywianie i bycie aktywnym to tylko same plusy, zdrowe włosy, paznokcie, skóra itp. :) A na zdjęciach ... kochani ! Przecież zawsze dodaje się to na którym wyszło sie najlepiej.... :D Z tych setek selfies... :D :)

      Usuń
  3. Kochana. Przytyj troszke, bo chyba odrobinke przesadzilas z tym odchudzaniem ( ostatnie zdjecie na instagramie) :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem w tym, że się nie odchudzam :) Żyje w końcu zdrowo i w sumie dużo sprzątam :) Od powrotu z USA sama waga spada :)

      Usuń
  4. Zastanawialas sie nad otworzeniem Wszystkomaniaczkowo-Martynowego aska? :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeszło mi to przez myśl, ale chyba nie chce dać ludziom, którzy tracą swoje życie na bycie negatywnym i niemiłym satysfakcji. Sama nie wiem ... :)

      Usuń
  5. Kiedy jakis nowy post? zaniedbujesz nas :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam o Twojej stronie z rekomendacji Asi, zainspirowałaś mnie!!! Czytam wszystkie przepisy pokolei i mam mnóstwo pytań.

    Ps: Mam tylko jedną radę, uważam, że mogłabyś zmienić trochę wygląd bloga, żeby był bardziej profesjonalny. Tzn. nic nie narzucam, tylko tak pomyślałam ;) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas myślę o tej zmianie ! :( Ale nie mam kiedy się za to zabrać ..:(
      Mam nadzieję, że niedługo się uda!
      Bardzo, ale to bardzo się ciesze, że mimo wszystko inspiruje :) Jeśli masz jakiekolwiek pytania pisz na fanpage'u lub na maila. Podany jest w zakładce KONTAKT :)

      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń