niedziela, 19 października 2014

Naleśniki ze szpinakiem, pieczarkami i orzechami włoskimi zapiekane w piekarniku


Dostaję dość dużo anonimowych i nieanonimowych  pytań. Pytacie czy studiuję, jakie plany, po prostu co dalej. Chyba nadszedł czas Wam powiedzieć. 
Mianowicie, w wakacje złożyłam papiery na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie 
i dostałam się z dość dużym zapasem punktów. Na moim kierunku próg nie przekraczał 115 punktów, ja miałam 142. Spędzając wakacje w USA jednak pokazały mi, że Polska to nie moje miejsce. Moje miejsce jest przy mojej drugiej połówce za oceanem. 




Na razie nie mogę powiedzieć Wam więcej.
To co chciałabym, abyście wiedzieli to to, że najprawdopodobniej zacznę studia za rok, ale już nie w Polsce. Nie żałuję niczego. Jestem naprawdę najszczęśliwszą osobą na świecie. Te wakacje bardzo mnie zmieniły. Uświadomiły mi że moje problemy są naprawdę małe, nawet nie sięgają do stóp problemom ludzi z Afryki czy z Azji. Moje problemy są nieporównywalnie małe. A wiem, że z pomocą rodziny i Boga zawsze sobie poradzę.  Zawsze sobie poradzimy!  Dlatego teraz patrze na życie jakoś inaczej. Ciesze się każdym dniem i nie boje się przyszłości.  Także, na razie zaczęłam pracę w firmie swoich rodziców.  Staram się robić co tylko mogę, przeszłam już szkolenia i wydaje mi się, że nawet sobie radzę. Jedyny minus to dojazd. Codziennie dojeżdżam do Sanoka i wracam po pracy, zmęczona, ale to chyba dobra szkoła życia. 
W końcu kiedyś trzeba nauczyć się radzić ze zmęczeniem i z dużo ilością obowiązków.
Mam nadzieję, że na razie to Wam wystarczy. 
Mam nadzieję, że będziecie trzymać za mnie kciuki. 



Recently, I have been getting so many anonymous and non-anonymous questions asking me about college and my future plans. I think now is a good time to tell you a little bit about it.
So, during summer I applied to the University of Economy in Krakow and I was accepted on account of my good scores. The minimum score for acceptance was a 115, and I received a 142. Then, spending the summer in the USA showed me that Poland is not the place where I belong. My place is where my other half is. This is as far as I can say for now.
What I want you to know is that I most likely will start school next year, but not in Poland anymore. I do not regret anything. I am the happiest person on the face of the planet. During this summer I really feel like I have changed. This time allowed me to realize that my problems are nothing close to the problems that people in Africa or Asia have. My problems are incomparably small. I know that with the support of my family and God I have nothing to fear. I look at life differently now. I am happy with what I get and I am not apprehensive about the future. For now, I have started working in the family business. I try to do my best each day. I have been in training already for a few days now and somehow it has been going pretty well I must say. One disadventage of this is the commute to work. I have to drive everyday to Sanok in the morning and back to Rzeszów after work, which is about 3 hours total of driving each day. But I am taking this job very seriously as it is a good experience for me that will hopefully help me and give me an advantage in the upcoming trials of my adult-life. It will teach me to be able to cope with the fatigue, stress, and the amount of responsibilities involved with having a real job and trying to balance my personal life at the same time.

I really do hope that this will be enough for you to answer y'alls questions, for now at least. I also hope you will cross your fingers for me and wish me the best of luck.








Dzisiaj mam dla Was pyszny przepis na obiad z użyciem naszych tak dobrze znanych naleśników. Jest bardzo prosty, a rozpływa się w ustach. <3



Today I have an amazing recipe for a delicious sunday dinner, using the ever so popular pancakes we commonly make here in Poland. 
This recipe is very simple and it melts in your mouth. <3








Zapiekane naleśniki ze szpinakiem, pieczarkami i orzechami włoskimi. 



Baked pancakes with spinach, mushrooms 
and walnuts.




Składniki na ciasto naleśnikowe:

2 jaja
1 szklanka mleka
1/2 szklanki wody gazowanej
1,5 -2 szklanek mąki 


Pancakes ingredients:

2 eggs
1 cup of milk
1/2 cup of sparkling water
1 1/2 - 2 cups of flour







Wykonanie ciasta naleśnikowego:

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać mikserem lub montefką. 
Możecie dodać łyżkę masła, aby były złociste. 


Let's begin:

Combine together all of the ingredients and mix them well. 
You may add 1 tbs of butter so that the pancakes are golden. 







Smażymy ciasto jak zwykle rozlewając ciasto dokładnie po patelni, 
na dużej patelni z odrobiną oleju z obu strony na złocisty kolor. 


Pour the mixture onto the frying pan and swirl so that it coats the base of the pan with a thin layer. Cook until set and golden underneath, then flip the pancake over to cook the other side.






Składniki na farsz:

50 g orzechów
 500 g świeżego szpinaku
250 g pieczarek pokrojonych w plasterki 
150 g startego żółtego sera

Filling ingredients:

50 g of walnuts
500 g of fresh baby spinach
250 g of well-chopped mushrooms
150 g of grated cheese






Składniki na sos:

250 ml śmietanki 30%
150 g startego żółtego sera
ulubione zioła, sól i pieprz

Sauce ingredients:

1 cup of heavy cream
150 g of grated cheese
favorite herbs, salt and pepper






Zaczynamy:

Pieczarki smażymy na maśle, doprawiamy solą, pieprzem lub wegetą. 
Gdy pieczarki są już miękkie dodajemy pokrojone orzechy włoskie, podsmażamy jeszcze chwilę i odkładamy do dużej miski. 


Let's begin:

Heat up 2 tbsp of melted butter in a frying pan and begin frying the mushrooms until tender. Then add the chopped walnuts and continue frying for a little bit longer. 
Pour the fried mushrooms into a big bowl. 






Na tą samą patelnie wrzucamy szpinak doprawiamy solą 
i smażymy do momentu gdy szpinak straci objętość i jest miękki.


Next, we throw the spinach on the same frying pan and season it with salt. 
Cover the skillet, reduce heat to low, and cook 5 minutes, stirring often, 
or until the spinach is tender. 






Mieszamy usmażone pieczarki ze szpinakiem i startym serem. 


Mix all of the fried ingredients with the grated cheese.






Faszerujemy naleśniki jak na zdjęciu. 


Fill pancakes with the filling and roll just like in the picture.







Zalewamy naleśniki śmietanką wymieszaną z serem i przyprawami.
Pieczemy w temperaturze 220°C przez 10 minut na złoty kolor.



Pour the pre-prepared mixture of heavy cream with grated cheese and seasonings onto the rolled pancakes. Finally, bake the pancakes in a 400°F pre-heated oven for 10 minutes or until golden.








SMACZNEGO !!!
ENJOY !!!









11 komentarzy:

  1. Moze jakies modowe nowosci? :>

    OdpowiedzUsuń
  2. super Martyna! ;)
    mądra życiowa decyzja, powodzenia! ;)

    :*

    OdpowiedzUsuń
  3. A możesz powiedzieć na czym polega Twoja praca teraz? :) coś tak kreatywnego jak w wakacje może? tak czy inaczej, powodzenia! Kto jak kto, ale Ty na pewno osiągniesz to co sobie zaplanowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robie projekty w programie PV-SOL i AUTOCAD, prokety dla ludzi, którzy zamawiają kolektory słoneczne oraz systemy fotowoltaiczne. Jest tam dość dużo fizyki i liczenia... oprocz tego w tym programie muszę zaprojektować położenie modułów na dachach, jeśli nie mam zdjęcia domu to muszę taki dom zrobić w formacie 3D w programie PHOTO PLAN. Także troszke zabawy jest... Oprócz robienia projektów siedze po prostu za biurkiem, wystawiam faktury, wz'etki i pz'etki i odbieram telefony od klientów, dzownie i umawiam serwisy i robie rozliczenia. Dość dużo tego jest dlatego jest teraz ciężko ale mam nadzieje, że się nauczę i będzie mi to szło szybciej. :)

      Usuń
  4. co studiuje Ola Kobylańska i Ania Bogucka? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a można wiedzieć na jaki kierunek się wybierałas do Krakowa?

    OdpowiedzUsuń
  6. czemu nie odp na kom? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chciałam odpowiadać na pytania dotyczące moich przyjaciół. Wydaje mi się, że to ich prywatna sprawa i może lepiej zapytać się bezpośrednio. Z resztą zapytałam się nawet czy powinnam odpowiedzieć i nie były zachwycone:(

      Usuń
  7. widzę orzechy włoskie a nie laskowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze... :D Gafa ! :) Jasne, że włoskie i tak ma być, nie wiem jakim cudem napisałam laskowe... :D Nigdy bym ich w takim wydaniu nie użyła. Chyba mój mózg myśli już po angielsku, bo wtedy pomyłek nie popełniam. Dziękuje za info ! :)
      Pozdrawiam
      Maniaczka.

      Usuń