niedziela, 23 czerwca 2013

Cukiniowe placuszki


W końcu w domu !!!
Po tygodniowej przerwie gdy tylko dojechałam do Rzeszowa wpadłam do kuchni, otworzyłam lodówkę i co ?  
CUKINIA pierwsza wpadła mi do oka. 

Zaraz potem mleko kokosowe, ale to następnym razem ....

Te placuszki robione są błyskawicznie i jak zwykle z małą ilością składników. Dodatkiem w moim przypadku jest sos czosnkowy i pomidorki, ale wszystko zależy od Was.



CIUKINIOWE PLACUSZKI 

Składniki na placuszki:

1 duża cukinia 
90 g mąki
1 łyżeczka soli
1 jajko



Składniki na sos:

3 łyżki śmietany 
1 łyżka majonezu 
pół ząbka czosnku


Placuszki:

Cukinie dokładnie myjemy ( nie obieramy ), 
następnie ścieramy na tarku ( duże oczka).
Pozbywamy się niepotrzebnej wody wyciskając 
startą cukinie nad sitkiem. 


Do cukinii dodajemy jajko i mieszamy, 
po czym dodajemy sól oraz mąkę i znowu mieszamy.


Nagrzewamy patelnie z dodatkiem oliwy z oliwek ( minimalna ilość )
Smażymy z obu stron na złoty kolor. 


Placuszki odsączamy na ręczniku papierowym. 

Sos:

Czosnek przeciskamy przez dusiciela ( ja dorzuciłam też pokrojonej pietruszki )  dodajemy do wymieszanej śmietany z majonezem.  



Placuszki podajemy z pomidorkami i sosem.



SMACZNEGO !!!













3 komentarze:

  1. przejęzyczenie chyba, bo na zdj natka pietruszki a nie koperek :) bardzo smacznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę wypróbować, bo wygląda niesamowicie! Dzięki że jesteś i nie przestawaj robić tego co robisz! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dodasz jeszcze jedna pokrojona cebule, troszke mleka i bułki tartej to bedą jeszcze lepsze :)
    i pieprzu do smaku :P

    OdpowiedzUsuń