poniedziałek, 17 czerwca 2013

American dream...pancakes

Miałam okazje być w USA parę razy i
 bardzo ciężko było mi przyzwyczaić się do tych słodkich śniadań.
Mnóstwo bitej śmietany, truskawek, jagód, czekolady, 
syropu klonowego, gofrów i właśnie pancake'sów. 
Chodząc tam do szkoły spotkałam się ze śmiechem znajomych gdy 
podczas lunchu wyciągnęłam z torby kanapkę z szynka i serem. 
U nich jeśli nie pizza to bułki z masłem orzechowym i dżemem. 




Dzisiaj pozwolimy sobie na coś bardzo amerykańskiego i 
bardzo słodkiego.

PANCAKES'Y 
( przepis prosto z TEXASU ) 


Ich przygotowanie jest oczywiście banalnie proste,
 nie wymaga dużej ilości składników i
 do mieszania znowu potrzebna jest tylko trzepaczka. 

Składniki :
szklanka mąki
5/6 szklanki mleka ( ciutke mniej niż maki ) 



łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka sody
łyżka ( a nawet dwie czy trzy im więcej tym lepiej ) cukru 
jajko


 1/4 kostki roztopionego masła( do masy)
1/4 kostki zimnego masła pokrojonego w kostki do dekoracji 


Truskawki
Syrop klonowy
 ( oczywiście dodatki są całkowicie dowolne
może  być to cukier puder, dżem czy cudowna nutella ) 



Zaczynamy :
Wrzucamy wszystko do miski 
jajko osobno roztrzepujemy 


Roztrzepane jajko dodajemy do suchej masy i
dodajemy mleko . 

Mieszamy mieszamy mieszamy 

Ciasto gotowe !


Patelnię dobrze rozgrzewamy i dodajemy bardzo małą ilość tłuszczu . 
Smażymy piękne, okrąglutkie naleśniki . 



Układamy zamek z placuszków, dodajemy 
masełko na szczyt i polewamy syropem<3



Om nom nom nom nom 



SMACZNEGO !
























4 komentarze: