wtorek, 10 czerwca 2014

Sałatka z kurczakiem i truskawkami w sosie miodowo-balsamicznym

Śniadania <3
Czy Wy też normalnie nie macie czasu na przygotowanie porządnego
 i wartościowego śniadania ?
Czasem nawet o nim zapominamy, a przecież pierwszy posiłek 
powinien być zjedzony do 40 minut po przebudzeniu.
 Chyba, że chcemy, żeby nasz organizm jeszcze słodko spał 
gdy my musimy na pełnych obrotach pracować czy uczyć się. 
                NIE MA TAK DOBRZE ! 


Pierwszy posiłek to pobudka dla organizmu.
 Przestawienie się z trybu nocnego na dzienny. Co więcej śniadanie musi dać nam siłę na cały poranek, ten wieczorny posiłek może być ominięty bo przecież na spanie nie trzeba nam energii. Niestety wszyscy, a szczególnie wszystkie kobitki wiedzą,
 że często bywa tak, że do godziny 12 czy 13 możemy 
wytrzymać tylko na kawie, a wieczorem ofiarujemy naszemu 
brzusiowi całą masę kalorii, które niestety nie będą już tak dobrze spożytkowane. 
Dlatego tak bardzo ja sama chciałbym wyrobić sobie taki rytuał posiłków. 
Śniadania już chyba mi dobrze wychodzą. 
Niestety nie ma dnia bez podjadania... ale chyba nie tylko ja tak mam ...:) 

Wrzucam parę zdjęć z mojego wczorajszego śniadanka. 





Mój cudowny zeszyt z przepisami, niestety wolne kartki są już na wyczerpaniu. 



***

Czy próbowaliście kiedyś łączyć owoce z mięsem ? 
Mi pierwszy raz zdarzyło się to w amerykańskim fast-fodzie tzn. Wendy's. 
Była to sałatka z kurczakiem, jagodami, truskawkami i orzechami. 
Wszystko polane sosem balsamicznym. 
MNIAM !!!
Sos miodowo-balsamiczny w mojej sałatce w połączeniu 
ze świeżymi truskawekami jest idealny. 
Do tego kawałki kurczaka, który marynowany jest w miodzie i musztardzie...<3
 Grzanki są opcjonalne, ale podprażone migdałki .... 
Bez tej cudownej posypki ta sałatka już nie będzie taka sama.

Zachęcam Was bardzo do wypróbowania tego bardzo prostego 
i szybkiego przepisu, szczególnie jeśli macie pozostałości w lodówce, 
które możecie dorzucić do tej szybkiej opcji na lunch. 




Sałatka <3


Składniki:

Kilka truskawek
2 piersi z kurczaka
1 opakowanie świeżego szpinaku
kilka kromek chleba 
2 garści migdałów






Zaczynamy:


Najlepiej zacząć od grzanek, nie potrzebują one dużej uwagi, 
a tylko małego ognia i mieszania od czasu do czasu.

Chleb kroimy w kosteczkę i smażymy na małym ogniu na masełku
 z ulubionymi ziołami. Ja uwielbiam czosnek oraz zioła prowansalskie. 
Podgrzewamy chlebek do czasu mieszając, aż będzie chrupki. 



Teraz możemy zająć się przygotowaniem kurczaka.

Ja użyłam do tego musztardy miodowej, ale Wy poradzicie 
sobie tak samo dobrze z 2 łyżkami miodu i dwiema łyżkami musztardy 
i odrobiną soli. Wystarczy pokroić pierś w kosteczkę 
i obsmarować ją mieszaniną. 
Takiego kurczaka smażymy na oliwie z oliwek i odstawiamy na bok. 




Truskawki kroimy wedle uznania (duże lub małe kosteczki), szpinak obieramy z łodyg, 
a migdały podprażamy na patelni bez tłuszczu na małym ogniu. 




Aby przyrządzić dressing wystarczy skorzystać z wcześniej dodanego przepisu.




Najlepiej gdy przygotujemy każdą porcyjkę osobno
 i wykończymy posypując migdałami. 
Mamałyga w wielkiej misce nie prezentuje się już tak pięknie : D 




SMACZNEGO !!!


Jak zwykle parę zdjęć ode mnie.


5 komentarzy:

  1. ciekawi mnie smak takiej sałatki. na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na jakie studia się wybierasz? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest dość dobre pytanie ... :D Kto to wie ... Maniaczka nie wie na co się zdecydować.. Może jakieś pomysły ?;>

      Usuń
    2. a wiesz jakie miasto? albo jaka uczelnia ?

      Usuń
    3. Składam w Polsce tylko na Uek do Krakowa :)

      Usuń